Tuesday 20 November 2012

Kenali Alfalfa Complex dan Kebaikannya



Tahukah anda Alfalfa merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi? Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protien, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

1. Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan, badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
2. Melawan alahan – memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitive, kurap, bau badan dan ulat air (athelte’s foot) dengan berkesan
3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastric, hepatitis dan sembelit.
4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjangdaripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
5. Melawan tumor – memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor
6. Melegakan keletihan – melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
7. Mencegah / merawat atritis – melegakan sakit atritis dan kesakitan.

Di sini saya ingin berkongsi pengalaman dan testimonial dari mereka yang telah mengamalkan Alfalfa Complex dalam pengambilan supplement harian mereka;

1. Membantu mengurangkan asthma



2. Membantu meningkatkan penghasilan susu



3. Membantu meringankan badan



4. Membantu proses diet yang sihat



5. Membantu mempermudahkan proses penyusuan



Alhamdulillah bagi mereka yang mengamalkan pengambilan Alfalfa Complex Shaklee ini, mereka telah mendapat kebaikannya untuk kesihatan dalaman dan tidak ketinggalan bagi ibu-ibu yang berjaya menghasilkan stok susu yang lebih kepada bayi mereka. Dan anda bila lagi? Usah bertangguh dalam usaha untuk memberikan yang terbaik buat diri anda dan mereka yang tersayang. Badan ibu yang sihat insyaAllah mampu menghasilkan susu yang banyak buat si manja. 

Anda boleh menghubungi saya di talian 012-3964606 atau add FB saya Nnurull Nmh atau like fanpage saya mamaalyabiz12 untuk mendapatkan Alfalfa Complex ini. Pastikan anda membeli produk SHAKLEE daripada saya atau pengedar SHAKLEE yang sah bagi mendapatkan cara permakanan yang berkesan. Konsultansi percuma akan disediakan kepada pembeli di mamaalyabiz.blogspot.com. Terima kasih ^_^.

No comments:

Post a Comment