Sunday 16 September 2012

Set Penyusuan Shaklee Khas Buat Ibu-Ibu


Salam Sayang SuperMom Semua...

Penghasilan susu ibu bukan bergantung kepada kekerapan mengepam semata-mata. Bagi menghasilkan susu yang mencukupi, ilmu penyusuan, kesihatan diri ibu, keseimbangan emosi dan permakanan juga memainkan peranan yang penting. Pengambilan diet yang sihat dan nutrisi yang mencukupi membekalkan nutrisi dan zat  yang diperlukan oleh ibu dan bayi disamping membantu menghasilkan stok susu ibu.

Bagi ibu-ibu yang sibuk dengan kerjaya, anak-anak dan rumahtangga, tidak mustahil ada yang terleka dalam mengamalkan diet yang sihat. Saya sendiri pun sukar untuk mengamalkan diet yang sihat. Sebagai alternatif saya memilih untuk mengambil supplement bagi membantu menampung kekurangan pengambilan zat dan nutrisi. Setengah pihak berkata, semua tu mind set je. Tapi takpela, saya jadi lebih bertenaga dan automatik mind set jadi lebih sihat dan gembira. Setelah mengamalkan set penyusuan ibu, sekurang-kurangnya saya gembira kerana masih mampu meneruskan penyusuan ibu buat simanja Alya saya dan paling seronok masih mampu mengepam di pejabat untuk Alya yang dah berusia lebih kurang setahun 4 bulan. ALYA.. Mama love you so much!! (tetiba pula).

Sekadar untuk berkongsi bersama ibu-ibu di luar sana yang berminat untuk mengetahui Set Penyusuan Shaklee, berikut adalah pilihan-pilihan set penyusuan yang disediakan. Terlebih dahulu saya maklumkan pengambilan supplement adalah bertujuan untuk mengisi kekurangan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh badan kita akibat diet seharian yang tidak seimbang. Ianya bukanlah sebagai ubat penggalak yang mampu membanyakkan penghasilan susu. Tetapi, dengan memastikan badan mendapat zat dan nutrisi yang diperlukan, secara tidak langsung ianya boleh membantu mencegah penyakit dan mengatasi masalah kesihatan yang tertentu. Usaha, doa dan tawakal perlu menjadi amalan. Semuanya akan terjadi hanya dengan izinNYA. Wallahu'alam.    

Penyusuan Set B
================================
Dilengkapi dengan 4 jenis vitamin iaitu;
B Complex, Vitamin C, Vitalea (Multivitamin) dan Alfalfa (Milk Booster).

SIAPA YANG BOLEH MENGAMALKAN:
* Sesuai untuk ibu-ibu yang ingin mencari supplement untuk kesihatan dan juga tenaga.
* Memberi keperluan kepada pertumbuhan otak dan emosi melalui Vitamin B Complex.
* Membantu dalam meningkatkan imunisasi badan melalui Vitamin C.
* Membantu pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh melalui Vitalea.
* Membantu meransang dan mempercepatkan penghasilan susu ibu disamping membantu mengurangkan masalah eczema(bayi) melalui khasiat Alfalfa.

Penyusuan Set E
================================
Dilengkapi dengan 5 jenis vitamin, sama seperti Set B cuma tambahan Ostematrix (Kalsium Magnesium).

SIAPA YANG BOLEH MENGAMALKAN 
* Set ini diperlukan oleh ibu-ibu yang kurang minum susu bagi menampung keperluan kalsium harian ibu.
* Ibu yang mengalami kemerunduman susu setiap kali PMS.
* Membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil.
* Walaubagaimanapun, SET B + ESP juga sangat bagus diamalkan sekiranya si ibu mempunyai masalah penghasilan susu yang lambat serta bayi mudah lapar.


Penyusuan SET 3M
================================
Dilengkapi dengan 5 jenis vitamin seperti di Set E dengan tambahan ESP (Energizing Soy Protein)

SIAPA YANG BOLEH MENGAMALKAN:
* Set ini digalakkan kepada ibu yang ada masalah penyusuan, si ibu yang nak mula menyimpan stok, si ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.
* Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari.
* Membantu membaiki mana-mana kekurangan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.


Penyusuan Set Eu-Four Pack
================================
Dilengkapi dengan 4 jenis vitamin juga, SET E sama seperti SET B tetapi Alfalfa digantikan dengan Ostematrix (Kalsium Magnesium).

SIAPA YANG BOLEH MENGAMALKAN
*Set ini diperlukan oleh ibu-ibu yang kurang minum susu bagi menampung keperluan kalsium harian ibu
*Ibu yang menyusukan anak memerlukan kalsium lebih daripada ibu yang tidak menyusukan anak.
*Ibu yang mengalami kemerunduman susu setiap kali PMS. Selain itu set ini membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil.


Semua Set Penyusuan Shaklee boleh membantu ibu-ibu menjalani kehidupan harian dengan lebih sihat, cergas dan tenang. Antara kebaikan pengambilan Set Penyusuan ini adalah dalam membantu ibu-ibu untuk
  • Kurang Stress (tekanan perasaan @ meroyan)
  • Lebih bertenaga dan cergas
  • Mengurangkan sakit badan (sakit urat)
  • Kurang mengantuk (di waktu yang sewajarnya)
  • Mambantu memperbaiki keintiman suami isteri
  • Membantu mencantikkan kulit dan kuku
  • Membantu memperbanyakkan susu
Kredit to Aimi Syairah my upline

Jika anda berminat dengan mana-mana set penyusuan di atas (atau sebarang produk Shaklee), anda amat-amat dialu-alukan untuk menghubungi saya di 012-3964606 (call/sms) atau email saya di MamaAlyaBiz@gmail.com atau like page saya di FB www.facebook.com/MamaAlyaBiz12. Pastikan anda membeli dari saya atau mana-mana pengedar sah Shaklee bagi mendapat panduan makan yang berkesan.

Set ini disediakan dalam bentuk fullpack dan boleh juga didapati dengan bentuk trial pack.

Panduan dan konsultasi adalah PERCUMA bagi sesiapa yang membeli dari MamaAlyaBiz. Hadiah misteri menanti anda =).

No comments:

Post a Comment