Tuesday 18 September 2012

Kombinasi hebat Omega 3 dan Senaman

Seorang sahabat di pejabat yang mesra dikenali sebagai Amy membuat pesanan untuk membeli OmegaGuard dari saya. Saya beritahu kepada Amy, dahulunya saya ingat Omega 3 ini merupakan supplement spesifik lebih kepada lelaki sahaja. Mana tidaknya, setiap kali bercerita hendak memasak ada sahaja gurauan dari rakan sekerja lelaki yang mensyorkan untuk memasak menu ikan salmon. Kata mereka baik untuk suami, ada banyak Omega 3 yang dikatakan sangat baik untuk hormon lelaki. Hai.. Nak makan ikan salmon setiap hari? Urm, lama-lama loya juga dibuatnya. Mujurlah kini ada omega 3 dalam kapsul sahajakan? Alhamdulillah memudahkan kerja. Owh berbalik kepada cerita tadi. Amy telah menghantar email berkenaan artikel yang diperolehi dr Dato' Zaki Khan berkenaan kebaikan dan kaitan Omega 3 dan senaman ni. 

JOM kita ambil tahu satu lagi anugerah Allah buat kita hambaNYA.

APA ITU OMEGA-3?
=================
Dalam semua makanan tambahan di pasaran, tiada yang mempunyai pelbagai tuntutan seperti LEMAK PERLU lakukan. Lemak perlu, OMEGA-3 terutamanya digalakkan sebagai penentang kanser, penurunan berat badan dan bahkan sebagai rawatan kemurungan. Walaupun terdapat pelbagai tuntutan berlebihan, tidak meragukan bahawa omega-3 mempunyai kajian yang kukuh untuk mempertahankannya.



* BAKAR LEMAK!!
Siapa akan fikir yang Omega-3 membantu membakar lemak? Penyelidikan secara konsisten menunjukkan bahawa Omega-3 adalah sah membakar lemak. Dan tidak seperti ephedra, yang memberi banyak kesan tidak baik, Omega-3 memberi manfaat pada anda. Sebuah kajian pada 2007 yang diterbitkan dalam The American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa Omega-3 ketika digabungkan dengan senaman, membantu seseorang kehilangan 3 kali lebih banyak lemak daripada mereka yang tidak mengambilnya. Penyelidikan lain menunjukkan bahawa Omega-3 menyekat blok enzim yang menyimpan lemak.



* MELAYAN DEPRESI!! 
Walaupun secara fizikal aktif adalah cara terbaik untuk mengangani tekanan, penyakit ini dapat melemahkan sesiapa pun. Omega-3 membantu otak anda bekerja dengan lebih baik di saat gejala depresi. Ingat bagaimana Omega-3 membuat sel-sel anda lebih cecair? Ketika kesan ini, ia membantu sel-sel otak anda berfungsi dengan lebih efisien dengan merembes lebih hormon depomine yang mana hasil akhirnya adalah mood yang lebih baik, mengurangkan kemurungan. Penyelidikan yang diterbitkan dalam Archives of General Psychiatry menunjukkan keberkesanan omega-3 apabila 64 pesakit dengan depresi teruk mendapat perubahan positif 4 kali lebih baik berbanding mereka yang diberi plasebo.



* MENURUNKAN KOLESTROL!! 
Nampaknya bahawa Omega-3 mengurangkan lemak tertentu yang ditemui di dalam darah, trigliserida. Trigliserida adalah bentuk lemak dalam darah yang meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular. Seperti yang diharapkan, Omega-3 sangat baik untuk mengawal trigliserida. Jika anda seorang yang aktif dengan HDL rendah, maka Omega-3 mampu memberikan kolestrol yang baik. Satu kajian dari University of South Australia mendapati bahawa kombinasi dari Omega-3 dan senaman kardio menurunkan paras HDL dan mencegah penyakit jantung.



Credit to Dato' Zaki Khan dan sahabatku Amy.

Shaklee juga ada menawarkan produk Omega3 yang diberi nama OMEGA GUARD.



APA ITU OMEGA GUARD?
Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan Asid Lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan. Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg Asid Lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA.



EPA membantu mencegah
  • Kanser
  • Pembekuan Lemak Dalam Darah
  • Kadar Kolestrol Berlebihan
  • Penyakit Jantung
  • Tekanan Perasaan
  • Tekanan Darah Tinggi

Kebaikan DHA pula :
  • Membantu mencegah Radang Sendi
  • Membantu mencegah Asthma
  • Meningkatkan Daya Seks
  • Mengelakkan Kanser Payudara, Usus, Pankreas dan Prostat
  • Membantu mencegah Penyakit Kulit
  • Mengelakkan migraine, rasa kebas di anggota badan serta kesejukkan kaki dan tangan. 

Jika anda berminat untuk mencuba OMEGA GUARD:
Anda amat dialu-alukan untuk menghubungi saya di 012-3964606 (call/sms) atau email saya di MamaAlyaBiz@gmail.com atau like fanpage saya di FB www.facebook.com/MamaAlyaBiz12

DISKAUN HEBAT dan HADIAH MISTERI menanti anda sempena pembukaan blog MamaAlyaBiz bulan ini. 

P/S : Segala perkongsian mengenai produk dan testimonial di laman ini bukanlah bertujuan untuk mendiagnose, merawat, mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan disyorkan untuk mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

No comments:

Post a Comment