Thursday 23 October 2014

BAWANG PUTIH.. Bukan sekadar 'condiment atau seasoning' sahaja.




Bawang Putih (Garlic) bukanlah bahan asing bagi kita, ia dijadikan sebagai salah satu bahan yang memberi penambah perisa dalam masakan Melayu, Cina mahupun India. Walaupun sedikit sahaja penggunaannya, bawang putih ini tidak pernah diketepikan sebagai bahan pelengkap. Terdapat juga mereka yang menolak untuk mengambil bawang putih berikutan baunya yang kurang menyenangkan. Saya yakin apabila anda mengetahui khasiat bawang putih ini pastinya anda tidak menghiraukan baunya, malah mengambil bawang putih secukupnya dalam sehari. 

Pernahkan anda terfikir khasiat yang terdapat pada bawang putih ini selain sebagai pelengkap masakan?  Di bawah adalah sedikit info mengenai kebaikan/manfaat bawang putih untuk dikongsi bersama;
  1. Membantu mempertingkatkan sistem imunisasi. 
  2. Turut membantu mempertingkatkan sistem pencernaan / penghadaman.
  3. Mengandungi banyak iodin.
  4. Membantu merendahkan tahap KOLESTROL dalam tubuh.
  5. Nilai Antibakteria dan antivirus - antibiotik semulajadi.
  6. Antiinflamasi.
  7. Membantu mengurangkan risiko strok (Hipertensi Kaunter).
  8. Membantu mengurangkan risiko kanser.
  9. Memerangi dan mencegah selesema - menghalang alergi.
  10. Nilai Antioksidannya yang membantu mencantikkan kulit. 
*kredit kepada herbadantumbuhan.blogspot.com

Haa.. Itu baru sebahagian dari khasiat bawang putih ini. Bagi mereka yang menyayangi diri dan ahli keluarga lain terutamanya ibubapa yang semakin berumur, pastikan mereka mendapat khasiat bahan kecil ini untuk kesihatan secara keseluruhannya. Mampukah kita mengunyah ulasan bawang putih nanti? Anda tidak perlu risau lagi kerana dengan kemajuan bioteknologi, Shaklee telah menyediakan bawang putih dalam bentuk kapsul. Garlic Shaklee ini juga mengandungi spearmint yang berfungsi mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung. 



Ya, Garlic juga merupakan suplemen yang amat bermanfaat buat anda sekeluarga. Dengan adanya Garlic Complex ini  tak perlulah anda menyunyah bawang putih secara 'fresh'. Yang penting anda tidak ketinggalan dengan keistimewaan bahan ini =).

Pilihan  di tangan anda! Hubungi saya di talian 012-3964606 (call/sms/whatsapp), atau add FB saya Nnurull NMH atau like fanpage mamaalyabiz12 atau anda boleh comment di blog ini. 

Pastikan anda membeli produk Shaklee dari pengedar yang sah seperti saya. Setiap pembelian dari mamaalyabiz akan mendapat panduan pemakanan dan konsultansi percuma! Hubungi saya untuk mengetahui bagaimana anda boleh dapatkan produk ini pada harga istimewa.

No comments:

Post a Comment