Wednesday 15 October 2014

Berpantang dengan ESP Shaklee sangat memudahkan

Hari ini hari ke-44 saya berpantang. Kiranya esok habislah tempoh berpantang saya. Setengah orang menggelarkannya MERDEKA! Hehe iya ke? Itu semua hanya kiraan dari hari. Takkanlah cukup 44 hari berpantang, kita nak makan semua makanan yang tidak dibenarkan semasa berpantangkan? Bagi saya pengalaman berpantang menyeronokkan. Mana tidaknya semua makanan dan minuman yang diambil sihat-sihat belaka. Amalan diet yang sihatlah jadinya. 

Sebenarnya perlu ke ibu yang baru melahirkan bayi untuk berpantang? Tujuan berpantang selepas bersalin ini dikatakan sebagai satu kaedah pemulihan secara tradisional di dalam jangka masa tertentu selepas melahirkan anak. Sepanjang tempoh berpantang inilah tubuh kita akan dirawat melalui penjagaan kesihatan, kebersihan dan pengawalan makanan. Ramai juga ibu-ibu yang mngeluh kerana pengawalan makanan ketika berpantang. Sekiranya di'google' memang keluar banyak artikel mengenai pemakanan ketika berpantang untuk anda ketahui. Ketika berpantang saya mengamalkan Set Berpantang Shaklee dan pengambilan minuman ESP (Energizing Soy Protein). ESP lah yang menjadi pengganti minuman lain semasa saya berpantang selain air masak. Apa yang best sangat dengan ESP ini utk ibu-ibu yang berpantang? Kenalah tahu apa kelebihan ESP ni. 


KELEBIHAN ESP (Energizing Soy Protein)
1) Rendah lemak dan tiada kolestrol
2) Sumber protein lengkap dengan 9 asid amino penting yang diperlukan badan
3) Sumber protein diekstrak dari kacang soya dan mudah dihadam
4) Dihasilkan dari soya non-GMO (tiada toksin)
5) Dilengkapi dengan kalsium untuk elak masalahtulang rapuh disebabkan keasidan soya
6) Membekalkan tenaga berjam lamanya dan membantu dalam pelangsingan badan 
7) Membantu menjadikan kulit lebih gebu dan anjal, kurangkan kedutan, percepatkan pemulihan luka dan memudarkan parut
8) Mengandungi isoflevene yang membantu mengurangkan risiko kanser, sebagai antioksidan untuk kecantikan kulit, kuatkan daya ketahanan badan, meningkatkan tahap kolestrol baik, memelihara kesihatan jantung, meningkatkan kesuburan dan banyak lagi

Ha.. Bila dah tau kebaikan ESP masakan kita nak tinggalkan pula. Itulah sebabnya saya amalkan pengambilan ESP ni sejak saya mengenali Shaklee. Tidak kira sebelum saya hamil, semasa saya hamil, sepanjang tempoh saya berpantang dan sepanjang tempoh penyusuan bayi saya. Pengambilan ESP ini pun bukannya sukar, cukup mudah. Bancuh sahaja dan minum. Nak dicampurkan dengan minuman kegemaran juga boleh. Bagi ibu yang berpantang dan menyusukan bayi, ESP sangat membantu kita dari kerap berasa lapar berikutan menyusukan bayi. Jadi dengan pengambilan ESP ini kita mudah mendapatkan nutrisi yang baik dan mudah kenyang juga. Bonusnya pula ESP boleh membantu kita dalam usaha untuk mendapatkan berat badan yang ideal semula. 

Jadi, tunggu apa lagi. Jika anda nak mengetahui lebih lanjut atau nak beli ESP dengan harga yang menarik, bolehlah whatapps/hunungi saya 012-3964606. Jangan tunggu lagi, bertindaklah sekarang untuk kebaikan anda dan keluarga. 

No comments:

Post a Comment