Thursday 16 October 2014

Cantik dan Sihat bersama Shaklee Sustained Release Vita C 500mg

Siapa yang tak nak kulit yang cantik dan sihat. Tanya saja setiap individu mesti responnya "NAK!". Cuba tanya mereka di sekeliling anda, apakah vitamin yang baik utk kulit? Pasti ramai yang menjawab Vitamin C melebihi vitamin lain. Vitamin C cukup sinonim sebagai vitamin yang baik utk kulit. Bagaimana untuk mendapatkan vitamin C yang mencukupi untuk diri anada? 

Adakah memadai dengan mengambil buah yang kaya dengan vitamin C? Setiap hidangan buah-buahan rata-rata akan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah-buahan yang tidak lagi ranum membekalkan vitamin C yang lebih sedikit. Bukan mudah untuk mendapatkan buah yang ranum. Tak kan kita nak ke pasar atau ke cold storage setiap hari bagi memastikan kita dapat buah yang ranum. Kajian juga menunjukkan vitamin C dari buah-buahan akan berkurangan apabila dipetik dan boleh musnah apabila terdedah kepada kepanasan. Hurm, jadi bagaimana ye nak dapatkan vitamin C yang cukup? 


Usahlah bimbang, sekarang teknologi begitu canggih. Terdapat banyak vitamin C di pasaran. Anda hanya perlu bijak memilih produk mana yang boleh menguntungkan anda dari segi kos dan kandungan vitamin C yang ada. Tidak lupa juga produk yang selamat dan berkesan. Sepertimana yang tertulis di tajuk artikel kali ini, saya akan kongsikan kebaikan produk vitamin C Shaklee yang diberi nama Sustained Release Vita C 500mg. 


MENGAPA SUSTAINED RELEASE VITA C 500mg SHAKLEE? 
Mudah sahaja jika orang tanya mengapa saya memilih Vitamin C Shaklee berbanding produk yang lain. Pertama adalah kerana produk Shaklee ni sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM. Kedua, kerana kos yang sangat berpatutan dan murah serta kandungan vitamin C yang mencukupi. Sebab ketiga saya memilih Vitamin C Shaklee ini adalah kerana manfaat utama yang dieperlohi dari Sustained Release Vita C 500mg Shaklee ini. 


APAKAH MANFAAT UTAMA YANG BOLEH DIPERLOEHI DARI SUSTAINED RELEASE VITA C 500 mg? 
Inilah jawapannya; 
  1. Meransang pembetukan kolagen yang merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tuling rawan. Secara tak langsung kolagen membantu menghalang otot menjadi lembik. 
  2. Memperbaiki simptom pendarahan. Bagi mereka yang mengalami gusi berdarah, lebam dikulit (kulit kelihatan sedikit tompok kebiruan), pemulihan keceraan yang lambat, kulit kering, kulit kasar dan ruam, anda mungkin mengalami kekurangan vitamin C.
  3. Meningkatkan sistem imun. Vitamin C boleh membantu membina sel darah merah yang sihat, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman serta mengukuhkan sistem imun. Dengan pengambilan vitamin C juga boleh membantu anda dalam mempercepatkan proses pemulihan serta mengurangkan simptom selesema. 
  4. Merupakan bahan anti-oksidan. Vitamin C mampu membantu diri kita untuk meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang T-Cells untuk melawan sel-sel kanser dan membebaskan radikal bebas dari tubuh badan kita. 
  5. Mencantikkan kulit. Sepertimana yang diketahui umum, pengambilan vitamin C secara disiplin boleh mencantikkan kulit, menjadikan kulit awet muda dan menyekat pembentukan pigmen (punca jeragat). 
  6. Memperbaiki insomnia dan membantu merawat stress dan keresahan. 
  7. Membantu mengekalkan kolestrol sihat. Selain itu, ia juga membantu mengekalkan kapilari darah yang sihat serta menghalang pendarahan dalaman atau pendarahan hidung. 

Jadi apa lagi, usahlah bertangguh dalam usaha untuk memberikan yang terbaik buat diri anda dan mereka yang tersayang. Anda boleh menghubungi (whatapps/call/sms) saya di talian 012-3964606 atau add FB saya Nnurull Nmh atau like fanpage saya mamaalyabiz12 untuk mendapatkan Sustained Release Vita C 500mg ini. Pastikan anda membeli produk SHAKLEE daripada saya atau pengedar SHAKLEE yang sah bagi mendapatkan cara permakanan yang berkesan. Konsultansi percuma akan disediakan kepada pembeli di mamaalyabiz.blogspot.com. Terima kasih ^_^.

No comments:

Post a Comment