Friday 17 October 2014

SET PENYUSUAN SHAKLEE HANYA CERITA KOSONG?!

Set Penyusuan Shaklee hanya cerita kosong yang digembar-gemburkan oleh pengedar shaklee semata-mata untuk melariskan produk mereka dan menaikkan jualan mereka. Benarkah apa yang dinyatakan di atas? Adakah set penyusuan shaklee ini satu penipuan semata-mata? Jangan terus menilai tanpa usul periksa. Pernahkan anda menggunakan produk shaklee dengan betul dan mendapati set penyusuan ini menipu semata-mata? Masakan ramai yang mula mengamalakan set penyusuan shaklee jika ia hanya omong-omong kosong? Apa kata, anda mengenali dulu Set Penyusuan Shaklee sebelum membuat kesimpulan tanpa usul periksa.


MENGAPA SET PENYUSUAN SHAKLEE? Nah ini jawapannya;

1) Memastikan ibu mendapat nutrisi yang mencukupi. Kesibukan menjadikan sesetengah ibu tidak sempat mengamalkan diet yang sihat. Ada yang terpaksa makan fast food dan ada juga yang tidak menjaga waktu makan akibat dari kesibukkan yang dialami. Dengan pengambilan supplement, ibu mampu memberikan zat dan nutrisi yang diperlukan serta memperkayakan nutrisi dalam susu ibu. 


2) Memastikan ibu sihat dari segi fizikal dan emosi bagi membantu proses penghasilan susu dan proses penyusuan. Sedarkah anda bagi menghasilkan susu, ibu perlu dalam keadaan yang tenang dan sihat. Jika badan lemah dan emosi juga terganggu, penghasilan susu akan merudum dan mungkin tiada langsusng susu yang dapat dihasilakan buat si manja anda. 

3) Membantu menghasilkan susu yang lebih berkualiti. Dengan pengambilan set penyusuan shaklee, susu yang dihasilkan akan menjadi berkhasiat. Kebanyakan ibu yang mengamalkan set penyusuan shaklee mengakui susu yang dipam kelihatan lebih lemak dan pekat. Ada juga yang menyatakan susu mereka kelihatan lebih creamy n tempting =)

4) Menjadikan ibu lebih cantik dan sihat. Sebagai seorang ibu, kita pasti mahu kelihatan cantik dan sihat bukan. Penampilan luaran seorang ibu juga penting kerana kita juga manusia biasa yang mahu kelihatan cantik sekurang-kurang di mata keluarga sendiri. Apabila mengamalkan set penyusan shaklee yang terdapat b complex, multivitamin, vitamin C dan pelbagai sumber vitamin, pastinya ibu akan kelihatan lebih cantik dan sihat hasil dari kebaikan set penyusuan itu sendiri.  

5)  Membantu penghasilan susu yang lebih banyak dan kerap. Bagi ibu yang baru atau ibu yang bekerjaya, mereka kadang kala akan mengalami kekurangan penghasilan susu. Selain dari kekerapan penyusuan, pengepam dan banyak minum air masak, ibu juga memerlukan supplement sebagai milk booster. Set Penyusuan Shaklee dapat membantu penghasilan susu yang lebih banyak dan kerap.

6) Mengembalikan bentuk badan yang cantik. Sebagai ibu, kita juga mempunyai tanggungjawab sebagai seorang isteri. Pastinya kita ingin mendapatkan bentuk badan seperti sebelum melahirkan bayi. Set penyusuan shaklee mampu mengembalikan bentuk badan asal ibu dan menganjalkan payudara dari kendur. Selain itu, set penyusuan shaklee ini juga membantu mengembalikan keintiman suami isteri. 

APA YANG ADA DALAM SET PENYUSUAN SHAKLEE?
  • Vita-Lea - Mengandungi 12 vitamin 7 galian yang diperlukan oleh tubuh badan. Mutivitamin yang merupakan pelengkap nutrisi, penambah tenaga segera dan keupayaan sistem produktif. Formula lengkap dengan zat besi. 
  • Vita-C -Penting untuk pembetukkan kolagen. Bertindak sebagai anti-oksidan. Mencegah kelenjar dari rosak dan berdarah. Membantu ibu untuk memiliki kulit yang cantik dan mempertingkatkan sistem imunisasi badan. 
  • B-Complex -"B" for Beauty - True beauty radiates from within. Baik untuk kecantikan kulit. Perlu bagi urat saraf (essential to initiate nerve transmission). Membantu meninggikan sistem pertahanan badan. Membantu mengurangkan stress dan bertindak sebagai penenang (menstabilkan emosi ibu). 
  • Alfalfa Complex - Raja segala tumbuhan. Sumber mikronutrien paling kaya, membuatkan sistem badan berjalan lancar. sebagai MILK BOOSTER bagi ibu yang menyusukan. Membantu dalam hal KEWANITAAN termasuklah menyelesaikan masalah keputihan. 
  • Ostemarix - Merupakan kalsium Shaklee yang dilengkapi dengan kalsium, magnesium dan vitamin D. Sangat membantu dalam penghasilan susu ibu. Membantu ibu merasa lebih cergas dan bertenaga walaupun kurang tidur. Membantu mengelakkan sakit belakang akibat dari postur badan semasa proses penyusuan. Kalsium membantu dalam keperluan pembentukan tulang dan gigi bayi.  
  •  Energizing Soy Protein (ESP) - Membekalkan kalsium dan protein lengkap yang amat diperlukan ibu bagi proses penyusan dalam bentuk yang mudah diserap oleh badan ibu. 






Credit to Lifefit.My (my upline Aimi Syairah)

Jika anda berminat dengan mana-mana set penyusuan di atas (atau sebarang produk Shaklee), anda amat-amat dialu-alukan untuk menghubungi saya di 012-3964606 (whatapps/sms) atau email saya di MamaAlyaBiz@gmail.com atau like page saya di FB www.facebook.com/MamaAlyaBiz12. Pastikan anda membeli dari saya atau mana-mana pengedar sah Shaklee bagi mendapat panduan makan yang berkesan.

No comments:

Post a Comment